Zwycięzcy 29 maja 2015

Trzy pytania o SGB

Slajd1

 

Rozmowa ze specjalistą w dziedzinie Gier Biznesowych , współautorem Strategicznej Gry   Biznesowej „Biznes to nie bajka”  – Cezarym Rutką.

 

Dlaczego Gry Biznesowe podbijają rynek szkoleń?

Dzieje się tak za sprawą sposobu w jaki uczestnicy przyswajają wiedzę. Szkolenia nastawione są na działania praktyczne opatrzone komentarzem i analizą, dzięki temu uczestnicy mogą omówić realne, dotyczące ich osobiście problemy i przeanalizować trudności, z którymi się borykali.
Dlatego SGB osiągają tak wysoki poziom skuteczności.

Około 90% osób biorących udział w szkoleniach stwierdza, że w przyjaznej atmosferze Strategicznych Gier Biznesowych relatywnie szybko opanowała prezentowany materiał. To ciągły trening i wielokrotnie powtarzanie tych samych, złożonych sytuacji pozwala uczestnikom za każdym razem lepiej przygotować decyzje, od których zależy ich miejsce w rankingu podczas danej rozgrywki.

Jakie dokładnie umiejętności rozwijają i budują Strategiczne Gry Biznesowe?

Strategiczne Gry Biznesowe pozwalają nabywać, budować i zgłębiać wiedzę z zakresu:

  • Prowadzenia analizy strategicznej/analizy stanu obecnego przedsiębiorstwa;
  • opracowania i wdrożenia strategii rozwoju przedsiębiorstwa;
  • opracowania i wdrożenia polityki produktowej i marketingowej;
  • wyboru modelu  biznesowego,  który  umożliwi  zdobycie  przewagi  konkurencyjnej  i wykorzystanie możliwości rynkowych;
  • gospodarowania zasobami rzeczowymi, finansowymi, ludzkimi;
  • negocjacji biznesowych;
  • zarządzania ryzykiem w innowacyjnym przedsiębiorstwie.

a ponadto:

  • radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
  • delegowania i monitorowania realizacji zadań
  • współpracy w zespole
  • umiejętności nawiązywania kontaktów handlowych
  • samodzielności w działaniu
  • panowania nad emocjami
  • rozwój „świadomości kosztowej” jako kluczowego czynnika skutecznego zarządzania firmą,

Dzięki pozyskaniu tych umiejętności i ich rozwijaniu, uczestnik gotów jest zmierzyć się – z sukcesem- z problemami spotykanymi na co dzień podczas prowadzenia firmy.

Czy SGB znajduje zastosowanie tylko podczas szkoleń managerskich czy też może być wprowadzane jako metoda swoistego „nauczania biznesu”?

Badania pokazują, że Strategiczne Gry Biznesowe są coraz częściej wprowadzane do programu studiów. W niektórych krajach np. w Skandynawii SGB przynosi nie lada korzyści w procesie nauczania. Często wymieniane zalety metody SGB to Szybkość zapamiętywania, skuteczność, nauka poprzez zaangażowanie, omawianie realnych problemów napotkanych przez uczestników, symulacja istniejących warunków rynkowych. Moim zdaniem Gry Biznesowe mogą być pomocne studentom w określeniu ich predyspozycji oraz być podstawą w zbieraniu cennego doświadczenia zawodowego.
W Polsce jednak wprowadzanie tego typu rozwiązań i ćwiczeń biznesowych wprowadzane jest na rynek od niedawna.
Dodatkowo we Wrocławiu w 2015 roku wystartował I Wrocławski Turniej Strategicznych Gier Biznesowych. Jest to wydarzenie adresowane do Licealistów, uczniów techników, studentów oraz osób myślących o zmianie aktualnej pracy lub poszukujących zatrudnienia.
Zespoły biorące udział w eliminacjach mają za zadanie stworzyć firmę i zarządzać nią na rynku, stawiając czoło problemom i trudnościom jakie stają na drodze każdego managera kierującego przedsiębiorstwem. Zwycięzcą etapu zostaje ta drużyna, której firma osiągnie najwyższą wartość na rynku. Z naszych obserwacji wynika iż często drużyny studentów a nawet licealistów osiągają wyniki, których nie powstydzili by się managerowie dużych firm. Dlatego też uważam, że Strategiczne Gry Biznesowe to nie tylko metoda szkoleniowa dla kadry zarządzającej, ale świetne narzędzie do swoistej „nauki biznesu” od podstaw.

Tekst: Magdalena Kobiałko na podstawie rozmowy z Cezarym Rutką.

 

Więcej informacji o Strategicznych Grach Biznesowych znajdziesz na stronie www.alnair.pl oraz na Facebook >>

About Magdalena Kobiałko

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *